Testösszetétel mérés

A sportolók testösszetétel mérése lehetővé teszi a különböző edzésmódszerekkel, illetve a sporttáplálkozással elért eredmények összehasonlítását, a testösszetétel változásának mérésével. Jó alapot képez megfelelő edzésterv kidolgozásához, mivel test zsír-izom aránya nagymértékben befolyásolja az egyén sportteljesítményét.

tovább
Komplex betekintés a játékosok valós fizikai állapotába:
testsúly, testvíz, testzsír, izomtömeg, zsír mentes tömeg, súlykontroll tanácsok
BMI, derék-csípő arány (WHR), alapanyagcsere, ajánlott napi kalória bevitel
A zsír – és izomszövet aránya, Testrészek fejlettségének összehasonlítása

A mérés bármikor elvégezhető, de legfőképpen ajánljuk:
versenyidőszak előtt,
edzőtáborozás előtt és után,
a bajnokságra való felkészüléshez,
edzésterv kidolgozásához,
az edzések hatékonyságának monitorozásához

Terheléses, pulzus alapú teljesítmény elemzés

Egy olyan világszínvonalú edzői programot használunk, amely által a lehető legtöbbet hozhatod ki sportolóidból és az edzésekből. A vizsgálat magába foglal egy futótesztet, edzés és mérkőzés szimulációt. A cél, hogy játékosaid optimális állóképességgel rendelkezve elkerüljék a komolyabb sérüléseket és a túledzettséget.

tovább
A kapott értékeket elemezzünk és optimalizáljuk őket a megfelelő intenzitású, hatékony edzés kialakításának érdekében. A felmérés eredményeit minden játékosnak személyre szabjuk, amit elektronikus, vagy nyomtatott formátumban továbbítunk a csapatvezető részére.
Az adatok természetesen tároljuk későbbi összehasonlítások érdekében.
 
A vizsgálat eredményei tartalmazzák
az edzésterhelés, a sportzónákban töltött idő, felhasznált energia, a szívdobbanások , az anaerob töréspont, a maximális terhelhetőség, a regenerálódáshoz szükséges idő, a terhelés – és pulzusmegnyugvás és az aktivitás időtartamának számszerűsített és grafikus összefoglalóját.


      Amit a továbbiakban nyújtunk
 
  • Edzésintenzitás beállítása és optimalizálása (a célok elérése érdekében optimalizáljuk csapatod edzését)
  • Állóképességi adatok rögzítése akár 20 játékosra
  • Edzésintenzitás és a hozzá tartozó regenerálódási idő elemzése
  • Személyre szabható edzéstevékenység
  • Részletes játékos infó jegyzetekkel
  • Edzésidény-tervezés különböző időszakokkal
  • Segítünk kihozni játékosaidból, sportolóidból a csúcsteljesítményt  

3D szívmonitorozás

Egy teljesen új módszer a prevencióban és a sportban a stressz mérés és a stressz kezelés, az egészségmegőrzés és a modern sportoló egészségvédelmének eszköze. A szervezetünket érő stressz hatások lehetnek kedvezőek a szervezet számára, ezek előremozdítóak, serkentenek a megküzdésre. Az alkalmazkodó készség növelésével a pszichikai és a fizikai állóképességünk javulását eredményezhetik.

tovább
Kedvezőtlen körülmények, túlzott terhelés mellett a stressz káros mértékű lehet, folyamatos készültségi állapotban tartja a szervezetünket, ezáltal az energiatartalékaink kimerülnek.          
Feszültség, szorongás, levertség váltódhat ki, a későbbiekben szervi tünetek megjelenését is előidézheti.

Az EKG alapú szív stressz mérés és dokumentálás felhívhatja figyelmet a megelőzés fontosságára, megemelkedett stressz érték esetén edzésterv változtatásra, vagy orvosi konzultáció szükségességére.

Ez a színes, háromdimenziós portré gyorsan vizualizálja a versenyző számára szíve állapotát,a pulzusszámot,a stressz mértékét és a pulzus ritmikus, vagy aritmikus voltát.

  

Fittségi index – VO2 max és vér O2 szint mérés

Nyugalmi vizsgálataink által feltérképezzük a sportoló véroxigén szintjét és a maximális terhelés alatt az izmokhoz eljuttatott oxigén mennyiségét.

tovább
Fittségi index vizsgálatunk segítségével a testtömeg, életkor, a heti fizikai aktivitás adataiból és a sportoló 255 szívdobbanásából megállapítjuk a pulzus és a szívfrekvencia-ingadozás analízise alapján, hogy a szervezet testtömeg kilógrammonként hány ml oxigént képes felvenni és a véráramon keresztül az izomzatba juttatni egy perc alatt. Az így kapott értékből pontosan következtethetünk a szív- és érrendszer teljesítőképességére és a fittségi mutatókra.


A vér O2 szintjét egy kényelmes, újra csíptethető műszer által monitorozzuk. A mért értékek alapján betekintést nyerünk a vörösvértestek termelődésébe, a légző rendszer működésébe és felderíthetjük testben rejtőző esetleges gyulladásokat.

GPS alapú mozgáselemzés

Felmérésünk által az edzők most már a sportolók minden egyes lépéséről tudomást szerezhetnek, és annak alapján értékelhetik a teljesítményüket, hozhatnak taktikai döntéseket. Nem véletlen, hogy ezt a rendszert használja a fél NFL és NBA, valamint számtalan Premier League-csapat és nemzeti válogatott.

tovább
 
GPS-alapú szerkezettel monitorozzuk a játékosok mozgását, amelyeket speciális elasztikus mellényeink által helyezünk fel a játékosokra. 
A jeladóban méri:
- a felsőtest hajlásait,
- forgásait,
- valamint gyorsulást
- és az irány és iramváltoztatásokat.  



A szerkezetben lévő chip másodpercenként ezer adatot összegyűjt össze, amelyekből a legfontosabb mérőszámokat valós időben is monitorozunk az edzőnek.A vizsgálat által mérhető az edzéseken egy-egy sportoló összfutásmennyisége, a futások gyakorisága, sebessége és iránya. A tréningek végén minden játékosról tudható, hogy milyen teljesítményt adott le. A számok nem hazudnak, így jó motivációs eszközként is hatnak. Senki nem mondhatja, hogy ő óriásit sprintelt, ha annak nincs nyoma. Nem az érzések számítanak, hanem az általunk kinyert adatok bizonyítják az erőállapotot és a feladatok helyes végrehajtását. A felmérés során a kapusok még nagyobb érzékenységű rendszert kapnak, pár lépéses sprintjeik, vetődéseik is bekerülnek a statisztikáik közé. A felmérés hatékonyságát pulzusmérők használatával növeletjük, így azt is követni lehet, mi történik a játékosok keringési rendszerével. Sokat elárul a fittségről, hogy egy sprint után mennyi idő alatt regenerálódnak, milyen gyorsan áll vissza a nyugalmi pulzus. Ezt is figyelve a kaptt értékek és a tanácsaink által az edző dönthet a terhelés megváltoztatásáról, kiszúrhatja, kit fenyeget túlterhelés és akár rengeteg sérülést is megelőzhet. 


A felmérés a rehabilitáció utáni újrakezdésnél is segíthet példaául, hogy ha egy játékos jobb térde megsérült, akkor a visszatérése után mérni tudják, hogy milyen a gyorsulása jobb és bal lábról indulva. Ha nagy a különbség, hiába érzi magát egészségesnek, még nincs kész a játékra.

Minden játékos mozgását egyszerre jelenítik meg grafikusan, így taktikai elemzéseket is készítünk. Egy hőtérkép megalkotásával hamar kiderül, hogy milyen hibás mozgásokat végeznek a játékosok, milyen területeket nem futnak be a pályán.

A mozgáselemző rendszer nem csak edzéseken, hanem edzőmérkőzéseken is óriási segítséget nyújthat! 

Laktát küszöb mérés

Megállapítjuk, hogy milyen un. laktáttoleranciára képes a szervezet. Ez ugyanis fejleszthető és érdemes is fejleszteni főleg az anaerob helyzeteket is tartalmazó sportoknál. A laktát szint függ a laktát termelés sebességétől és a lebontás gyorsaságától. Amennyi laktátot mérünk a vérben annyira nagy a hidrogén ion koncentráció a szervezetben.

tovább

Mi a laktát?

A tejsav a szervezetben mindig folyamatosan termelődő magas energiaértékű organikus sav, aminek mennyisége a terhelés hatására egyre növekszik. A tejsav konkrétan nem jelenik meg a vérben, mivel az a termelődés után egyből lebomlik és kerül a véráramba mint Laktát és nem mint tejsav. A laktát tehát egy az energiaszolgáltatási folyamatokban keletkező melléktermék, amit a szervezet újrahasznosít. Bizonyos szöveteink elégetik (agy, szívizom, más izmok), vagy a májban cukorrá, glikogénné alakul.

Az a hidrogén ion ami viszont keletkezik minden egyes laktátmolekulával az, ami számunkra a "savasodást" a fáradást jelenti és gátol egy bizonyos intenzitás hosszú időn keresztül tartásában. Ez a hidrogénion pufferelési folyamatok által idővel kikerül az energiatermelési körből (CO2, víz), de ennek sebessége korlátozott. 
 

Laktát küszöb:

Bár a legelterjedtebb és egyik legjobb edzéseszköz a pulzusmérőnk, simán a pulzust mérve csak általános formulákat alkalmazva csak körülbelül tudjuk meghatározni ezt a komoly edzésekhez elengedhetetlen mutatót az laktát. Ahhoz, hogy a megfelelő tartományban terheljük  a sportolókat, és ezzel ideális edzéseket végezhessenek szoktuk meghatározni mindenki egyéni köszöbértékét. Ez nem egy állandóérték! Edzéshatásra, korral, tápláltsággal, sportformával eltérések mutatkoznak. Ezért van az, hogy profi sportolóknál akár havonta is szükséges ellenőriznia töréspontjuk helyét és általában a laktátrendszer működését. Legalább két mérést javaslunk évente, egyet az alapozás kezdete után pár héttel, a másodikat a versenyidőszak elején.
 

Hogy mérjük?

A megfelelő teszthez ajánlott fokozatosan, egyenletesen emelkedő terhelést alkalmazva, a pulzusérték egyenletes emelése mellett mérni. A terhelés és a pulzusgörbe további tanulmányozásával pontos képet kapunk  a sportoló pillanatnyi állapotáról, hiányosságairól, a fejlődéséhez vezető úthoz javaslatokat tehetünk.

Egy teszt általában 30p-1 óra időtartamú, az alkalmazott protokol a versenyző képességeinek, a sportágnak és a vizsgálandó paraméterek függvénye.  A laktátszint mérése 1csepp ujjbegyből vett kapilláris vérből történik steril körülmények között, minden lépcső végén. A kapott értékeket számítógéppel elemezzük.

Antropometriai vizsgálatok

A sportantropometriai vizsgálat a genetikailag meghatározott tényezőket tárja fel. Ugyanúgy, ahogy a hajunk színe gyárilag meghatározott, úgy a sportolók testalkata is előre meg van írva a nagykönyvben, amiket edzésekkel befolyásolni nem lehet. A csontok vastagsága például meghatározza, hogy mennyi izom képes rajta megtapadni, de az elérhető maximális testmagasságot sem igazán lehet megváltoztatni.

tovább

A testalkat vizsgálattal ezt a megváltoztathatatlan vázszerkezetet mérik fel és határozzák meg, majd az orvosi tudomány, a sok évtizedes tapasztalatok és a sokszázezer mérés alapján javaslatot adnak arra nézve, hogy adott testalkattal mely sportágban van nagy esély sikereket elérni, illetve melyek azok a sportágak esetleg, amelyek kifejezetten károsak lehetnek. A sportantropometriai vizsgálattal meghatározható a várható felnőttkori testmagasság, a testalkat, testösszetétel, hízásra való hajlam, optimális testtömeg, erősíthetőség és a biológiai kor.

A testet 24 ponton mérjük meg speciális, nagy pontosságú, egyedi gyártású mérőeszközökkel. 

Milyen adatokat mérünk meg?

  • testsúly,
  • testmagasság,
  • csontszélességek,
  • bőrredők vastagsága
  • különböző ponton test kerületek
  • váll szélesség, csípő szélesség, mellkas szélesség, mellkas mélység

A mérés alsó ruházatban tö rténik, és fájdalommentes. Mindez maximum 10 percet vesz igénybe.

A testalkatvizsgálat nem szentírás, viszont mindennek az alapja, a váza. Erre épül aztán az egyén állóképessége, kitartása, elhivatottsága és persze a kézségei (egyensúly-, vagy labdaérzék, stb.). 

Versenysportnál viszont nem egyszer előfordul az, hogy két, teljesen azonos edzésmunkát végző versenyző közül az egyik látszólag minden ok nélkül gyengébben teljesít, aminek sok esetben a genetikailag meghatározott testalkat az oka. Ilyen esetben a sportantropometriai vizsgálattal ez nagy eséllyel felderíthető.

72 ÓRÁS FIZIOLÓGIAI MÉRÉS - BODYGUARD 2

Elengedhetetlenül fontos, hogy tisztában légy azzal, hogy az edzés bizonyos szakaszaiban milyen mértékű a teljesítmény és hogyan viszonyul egymáshoz, miért követi el a versenyző ugyanazokat a hibákat versenyzés közben, hogyan tartható fenn az elért sportteljesítmény hosszú távon is, miképpen kerülhető el a túledzés, vagy hogyan fejleszthető a csapatdinamika pozitív hatása.

tovább

Kíváncsi vagy, hogy milyen stresszorok érik a sportolóidat?
Szeretnéd megtudni, hogy mi biztosítja számukra a leginkább a feltöltődést és mely tevékenységek emésztenek felesleges energiákat?


Egy apró, kényelmesen viselhető szerkezet által nem csupán a sportoló edzésmunkájába kaphatsz betekintést, hanem az életviteli mutatók, a pulzusvariancia és a regenerálódás minősége is megállapítható a szolgáltatásunk által.
A sportolók fiziológiai mutatóit edzés közben monitorozzuk, és olyan kérésekre kaphassunk választ, hogy az adott mozgástípus megfelelő-e számukra, hogyan lehet a felkészülésüket tovább fokozni, optimális-e az edzésterhelés, milyen a játékosok egyéni és egymáshoz viszonyított teljesítménye, vagy hogyan lehet a megszerzett eredményes sportteljesítményt hosszú távon megtartani,
illetve elkerülni a túledzettséget és a sérülések kialakulását. Az így kapott adatokból akár személyre szabott
edzésformák is kialakíthatóak a csapattagok számára.

Ajánlatkérés

Ajánlatkérésért és további információkért használd alábbi online ívünket, vagy lépj velünk kapcsolatba az alábbi e-mail címen (info@lemas.hu)!

tovább

kövess minket

Kövess minket közösségi oldalainkon a legújabb ajánlatainkért!

Copyright © 2015. lemas.hu. Minden jog fenntartva. Site by: Y’SOLUTIONS